Zakres kompetencji
Powiatowa Rada Rynku Pracy w Siemianowicach Śląskich jest organem opiniodawczo – doradczym Prezydenta Miasta w zakresie aktywności zawodowej, wspierania zatrudnienia oraz rynku pracy.
Kadencja Powiatowej Rady Rynku Pracy trwa 4 lata.
Do zakresu działania Powiatowych Rad Rynku Pracy należy w szczególności:
- inspirowanie przedsięwzięć zmierzających do pełnego i produktywnego zatrudnienia i rozwoju zasobów ludzkich, wzmacniania integracji i solidarności społecznej oraz zwiększania mobilności na rynku pracy;
- ocena racjonalności gospodarki środkami Funduszu Pracy w powiecie;
- składanie wniosków i wydawanie opinii w sprawach dotyczących kierunków kształcenia, w tym opinii o zasadności kształcenia w danym zawodzie zgodnie z potrzebami rynku pracy, szkolenia zawodowego oraz zatrudnienia w powiece;
- ocenianie okresowych sprawozdań z działalności PUP oraz przedstawianie Wojewódzkiej Radzie Rynku Pracy okresowych sprawozdań z działań Powiatowej Rady Rynku Pracy;
- delegowanie przedstawicieli do komisji konkursowej dokonującej wyboru kandydata na stanowisko Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy;
- opiniowanie wniosków o odwołanie Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy;
- delegowanie przedstawiciela do udziału w posiedzeniach organów instytucji lub organizacji, działających na podstawie odrębnych przepisów;
- realizowanie innych zadań wynikających z odrębnych przepisów;
- opiniowanie priorytetów wydatkowania środków Krajowego Funduszu Szkoleniowego.
Techniczną obsługę Powiatowej Rady Rynku Pracy przy Prezydencie Miasta Siemianowice Śląskie zapewnia Powiatowy Urząd Pracy w Siemianowicach Śląskich.
Postawa prawna:
Ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia (Dz. U. z 2025 r. poz. 620 z późn. zm.)