Główne obowiązki:
- wykonywanie zadań z zakresu służby bezpieczeństwa i higieny pracy określonych w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 2 września 1997r. w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy,
- opracowanie wewnętrznych regulacji dotyczących BHP (normy, przepisy, działania praktyczne np. określenie limitu bezpieczeństwa dla dopuszczalnego stopnia natężenia czynników realnie lub potencjalnie szkodliwych - hałasu, kurzu, dymu, oparów chemicznych itp.), opiniowanie instrukcji szczegółowych;
- kontrola warunków BHP w zakładzie pracy;
- prowadzenie wstępnych i okresowych szkoleń w dziedzinie BHP.
- obsługa kancelaryjna urzędu,
- gospodarka (ewidencjonowanie) druków (formularzy) urzędowych
- przyjmowanie, rejestrowanie, gromadzenie i przechowywanie korespondencji Urzędu,
- archiwizacja dokumentów związanych z funkcjonowaniem Urzędu,
- administrowanie majątkiem Urzędu,
- opracowywanie planów inwestycyjnych i remontów,
- prowadzenie spraw związanych z realizacją inwestycji i remontów siedziby Urzędu,
- weryfikacja faktur za opłaty związane z funkcjonowaniem Urzędu i przekazywanie ich do realizacji do komórki finansowo – księgowej,